Hopp til innholdet
Betaler du fakturaen til forfall, får du alltid god kontroll på kredittkortet.
Kredittkort

Kort forklart om kredittkortfaktura

Kredittkortet gir deg både fleksibilitet og tryggleik i kvardagen og eignar seg godt når du skal på reise eller handlar på nett. Hugs at det er best å betale kredittkortfakturaen til forfall, då unngår du ekstra omkostningar og beheld kontrollen over forbruket ditt. Her har vi samla det viktigaste du bør vite når det gjeld fakturering.

Enklare kvardag med eFaktura

Med eFaktura mottar du rekninga direkte i mobil- og nettbanken og slepp papirfaktura i posten. På denne måten får du betre oversikt over utgiftene dine. eFakturaen aktiverer du enkelt i mobil- og nettbanken.

 

Treng du betalingsutsetjing?

Nokre gongar kan ein ha behov for å utsetje betalinga av kredittkortrekninga. Ønskjer du å utsetje betalinga med ein månad eller to, kan du velje å nedbetale kredittkortfakturaen over tid. Har du moglegheit til å betale minstebeløpet som krevjast, anbefaler vi deg å gjere dette konsekvent for å unngå unødvendige purringar og ekstra omkostningar.

Opplever du større økonomiske utfordringar, bør du vurdere å refinansiere din kortsiktige gjeld. Ta ein prat med oss, så finn vi ei løysing som passar deg og din økonomi.

Når kjem kredittkortfakturaen?

Har du valt forfallsdato den 5. i kvar månad, vil du motta rekninga ca. den 20. månaden før.

F.eks. rekninga med forfall den 5. februar vil sendast til deg ca. 14 dagar i førevegen, dvs. 20. januar. Denne rekninga vil innehalde alle kjøp du har gjort i perioden 20. desember (dagen du mottok den førre rekninga på kredittkortet) til 20. januar.

I praksis betyr dette at du blir fakturert for kjøp gjennomført frå den 20. i inneverande månad til den 20. neste månad, samt at du får ca. 14 dagar å betale rekninga på. Sjølve rekninga må du betale den 5. kvar månad.
Har du valt forfallsdato den 15. i kvar månad, vil du motta rekninga siste dagen i føregåande månad.

F.eks. rekninga med forfall den 15. februar vil sendast til deg ca. 14 dagar i førevegen, dvs. 30. / 31. januar. Denne rekninga vil innehalde alle kjøp du har gjort i perioden 1. januar til 31. januar.

I praksis betyr dette at du blir fakturert for kjøp gjennomført i løpet av ein heil månad (1. – 31. januar), samt at du får ca. 14 dagar å betale rekninga på. Sjølve rekninga må du betale den 15. kvar månad.
Har du valt forfallsdato den 25. i kvar månad, vil du motta rekninga ca. 14 dagar i førevegen, altså ca. den 10. i inneverande månad.

F.eks. rekninga med forfall den 25. februar vil sendast til deg ca. 14 dagar i førevegen, ca. den 10. februar. Denne rekninga vil innehalde alle kjøp du har gjort i perioden 10. januar – 10. februar.

I praksis betyr dette at du blir fakturert for kjøp gjennomført i løpet av 30 dagar (10.01 – 10.02), samt at du får ca. 14 dagar å betale rekninga på. Sjølve rekninga må du betale den 25. kvar månad.
e-faktura

Nyttig å vite om papirfaktura
  • Har du ikkje valt å motta eFaktura, vil du få den første fakturaen per post.
  • Du må sjølv betale denne i mobil- eller nettbanken.
  • Hugs at du når som helst kan betale litt ekstra. Bruk same KID og kontonummer som på siste tilsendte faktura.

Viktige ord og uttrykk om fakturering

Alt du handlar av varer og tenester i butikk og på nett blir rekna som varekjøp. Kontantuttak i minibank og overføring frå kredittkortet til eigen konto er tenester som fell utanfor denne kategorien.
Brukar du kredittkortet, vil du motta ein månadleg faktura på beløpet du har handla for. På fakturaen vil du finne minstebeløpet du må innbetale og totalt beløpet du har brukt. Minstebeløpet er summen banken krev at du betaler innan forfall, hos oss utgjer dette 3 % av nytta kreditt eller minimum kr 250. Utover det er det du sjølv som bestemmer kor mykje du ønskjer å betale. Betalar du tilbake alt du har brukt innan forfallsdato, unngår du rentekostnader.
Benytta kreditt er beløpet du har handla for/brukt på kredittkortet. Disponibel kreditt er det gjenværande beløpet du framleis kan bruke på kortet til kredittgrensa er nådd.

F.eks. har du ei kredittgrense på kr 30 000 og kjøper ein elsykkel for kr 20 000, vil du få benytta kreditt på kr 20 000 og disponibel kreditt på kr 10 000.


Nominell rente er renta der ekstraomkostningar som f.eks. diverse gebyr og rentes rente ikkje er medrekna. Den nominelle renta er rentesatsen som fungerer som eit slags fundament for berekninga av den effektive renta som avgjer kor mykje du faktisk betalar.
Effektiv rente er renta du faktisk betalar, dvs. nominell rente inkludert gebyr og rentes rente. Den effektive renta er alltid høgare enn den nominelle rentesatsen.
Dette er det uteståande beløpet du må betale renter på. Du får rentebærande saldo dersom du ikkje betalar inn alt du har brukt på kredittkortet innan 45 dagar (innan forfall). La oss seie at du kjøper ein elsykkel for kr 20 000, og ved forfall betalar du tilbake berre kr 5 000. Dei resterande kr 15 000 må du betale renter på, dermed blir dette din rentebærande saldo til neste forfall.
Når du bruker kredittkortet til å kjøpe varer eller tenester, får du ein rentefri periode på opptil 45 dagar der du kan låne pengar rentefritt. Viss du ikkje betalar tilbake det uteståande beløpet innan desse 45 dagane, vil det påløpe renter. Den rentefrie perioden kallast for rentefri betalingsutsetjing, og den beskriver kor lenge du kan låne eit beløp på kredittkortet utan å betale renter for det.
Brukar du meir pengar enn det kredittgrensa tillèt, vil du bli belasta med eit overtrekksgebyr. Vanlegvis kan du ikkje gjere kjøp utover det tilgjengelege beløpet på kortet, men overtrekk kan oppstå dersom du har nådd kredittgrensa, og påløpte gebyr samt renter blir belasta i etterkant. Eit anna tilfelle er når brukarstader ikkje er i direkte kontakt med oss slik at dei kan sjekke disponibel saldo på kortet ditt før eit kjøp blir utført. I slike tilfelle kan dei trekkje kredittkortet for meir enn det som er disponibelt.

Ofte stilte spørsmål om fakturering

Ja, du kan velje mellom forfall den 5., 15. og 25. når du søkjer om kortet. Ønskjer du å endre forfall på eit seinare tidspunkt, kan du sende ein e-post til kundesenter@eika.no.

Ja, du kan gjere ekstra innbetalingar på kredittkortet etter eige ønskje og behov. Du brukar same KID-nummer og kontonummer som vanleg. KID- og kontonummer endrast ikkje, og kan nyttast ved alle innbetalingar. Kontonummeret er alltid 7050.06.62172, KID-nummeret ditt er personleg og du finn det på ein tidlegare faktura frå oss eller under "Kortinformasjon" i mobil- og nettbanken.
Nei, vi tilbyr ikkje AvtaleGiro på noverande tidspunkt.

Grunnen til dette er at vi ønskjer å gjere deg som kunde merksam på kva du handlar og kor mykje du handlar for. Det er viktig at du kontrollerer den månadlege rekninga og sjekkar at alle transaksjonar som er fakturert, stemmer med det du har kjøpt. Oppdagar du ukjente rørsler på kortet, må du varsle oss så snart som mogleg for å avgrense moglegheitene for svindel og vidare misbruk.

Med AvtaleGiro betaler du rekningane automatisk og treng ikkje sjekke fakturaen på førehand. Då kan du enkelt oversjå små beløp som blir trekt urettmessig frå kortet, og i verste fall miste reklamasjonsretten dersom du oppdagar kortsvindelen for seint i forhold til fristane reklamasjonsretten din baserer seg på.
Mann les avisa medan han nyt ein kopp kaffi på ein kafé og har laptopen open.

Treng du kredittkort for jobbutlegg?

Då bør du vurdere Eika Tilsett. Kortet er ideelt for deg som reiser mykje og har fleire jobbrelaterte utgifter frå ein eller fleire arbeidsgivarar. Med Eika Tilsett kan du enkelt halde jobb- og privatøkonomien åtskilt, noko som gir deg betre oversikt og kontroll.